Biotechbedrijf Rejuvenate verhuist naar Diepenbeek – POM Limburg haalt nieuwe speler naar Health Campus

POM Limburg haalt biomedisch bedrijf Rejuvenate Biomed naar de Health Campus in Diepenbeek. Het bedrijf opent er een nieuwe vestiging, waarvoor het de komende vijf jaar 25 bijkomende profielen zal rekruteren.

Biomedisch bedrijf Rejuvenate Biomed, met vestigingen in Heusden-Zolder en Beerse, ontwikkelt geneesmiddelen om het ontstaan van ouderdomsziekten te vertragen of te voorkomen. Vandaag telt Rejuvenate tien werknemers. Naast haar Belgische tak heeft het bedrijf ook samenwerkingen met laboratoria in Italië, Zwitserland en de Verenigde Staten.

25 nieuwe mensen

Rejuvenate is op zoek naar nieuw talent, en wil hiervoor lokaal kansen creëren. Daarom opent het bedrijf een nieuwe vestiging op de Health Campus, vanwaar het de komende vijf jaar 25 nieuwe hoogopgeleide profielen zal aanwerven. Het gaat onder meer om wetenschappers, laboanalisten, ingenieurs, biomedici, artsen en statistici. Oprichter en CEO van Rejuvenate Biomed dr. Ann Beliën: “Op de Health Campus kunnen wij ons bedrijf verder uitbouwen. Als Limburgse onderneming zijn we bijzonder trots om samen met bedrijven als Anima Research Center, Amador Bioscience en Clinitude mee te werken aan de toekomst. Door ons te verenigen in Diepenbeek kunnen we lokaal talent professionele mogelijkheden aanbieden, en dit binnen het volledige traject van geneesmiddelenontwikkeling: van labo tot patiënt. Maar ook pas afgestudeerden zullen op de campus de kans krijgen om zich verder te ontwikkelen. Verder is de locatie een grote meerwaarde. Dankzij de ligging op het kruispunt met Nederland en Duitsland vormt de campus een strategisch belangrijke uitvalsbasis, met het oog op samenwerkingen met internationale bedrijven en cross-border kennisinstellingen.”

Veroudering

Rejuvenate werkt al enige tijd samen met BIOMED, het Biomedisch Onderzoeksinstituut van UHasselt, aan onderzoek rond veroudering. In de toekomst zullen ze ook labofaciliteiten delen in BioVille. Piet Stinissen, decaan Geneeskunde en Levenswetenschappen van UHasselt: “We zijn verheugd dat Rejuvenate zich verder zal ontwikkelen in Diepenbeek. Onze UHasselt-biomedische onderzoekers werken reeds nauw samen met het Rejuvenate-team van Ann Beliën. Het bedrijf is een versterking van ons groeiende Health Campus-ecosysteem en biedt weer extra jobkansen voor de life sciences-studenten van UHasselt.”

Ecosysteem

De komst van Rejuvenate naar de Health Campus in Diepenbeek sluit aan bij de ambities van POM Limburg om een sterk ecosysteem rond gezondheidszorg uit te bouwen. Gedeputeerde voor Economie en voorzitter van POM Limburg Tom Vandeput: “De Health Campus wordt het epicentrum van innovatie en digitalisering in de zorg. Dit zowel in Vlaanderen als daarbuiten.” Rejuvenate is de vierde campusbewoner en versterkt zo mee de positie van de nieuwe campus. “Naast het aantrekken van belangrijke internationale spelers, zoals Amador Bioscience, willen we alle kansen bieden aan groeiende bedrijven uit onze eigen provincie. Rejuvenate is daar een mooi voorbeeld van. De combinatie van sterke internationale bedrijven en jonge bedrijven met veel potentieel komt

het ecosysteem alleen maar ten goede,” benadrukt Tom Vandeput. In 2023 zal het eerste gebouw van de Health Campus de deuren openen.

• (Optioneel)
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.